Spożycie kwasów tłuszczowych omega-3 zmniejsza ryzyko wystąpienia depresji poporodowej
Przyjmowanie większej ilości kwasów tłuszczowych omega-3, takich jak te zawarte w preparacie Pharmaton® Matruelle®,
znacznie obniża ryzyko wystąpienia depresji poporodowej u matki.
Na wykresie pokazano, że w Japonii, gdzie dieta jest bardzo bogata w tłuste ryby, a co za tym idzie – także w kwasy tłuszczowe omega-3, ryzyko to jest znaczne niższe niż w innych krajach zachodnich.
Wyniki pochodzą od 14 532 kobiet, które oceniano w 41 badaniach w 23 krajach świata. Wyższe stężenie kwasów tłuszczowych omega-3 w mleku matki i większe spożycie owoców morza wiązało się z niższą częstością występowania depresji poporodowej, niższa zawartość tych kwasów w mleku matki i mniejsze spożycie owoców morza wiązało się zaś z częstszymi przypadkami depresji poporodowej.
Przedruk za: the Journal of Affective Disorders 69(11-3), Hibbeln JR. Seafood consumption, the DHA content of mothers' milk and prevalence rates of postpartum depression: a cross-national, ecological analysis. 2002; 15-29, za zgodą Elsevier.
Link do badania

